Olga Cobos

Nascuda a Palamós inicia els seus estudis de dansa a Palamós i segueix la seva formació a Barcelona i Madrid on a la Reial Acadèmia de Dansa es gradua amb matrícula d’honor.

L’any 1994 guanya el Grand Prix i Medalla d’Or (à l'unanimité), al VI Concours International de Danse de París. El 1995 fou nominada 'Best Young Dancer' i el 1999 “Best Dancer” per la crítica Alemanya al “Ballet International Tanz Aktuell”. L’any 2011 torna a ser nominada com a Best European Dancer per el “Dance Europe Magazine”.

Ha filmat amb Lutz Gregor (Solo) per el canal Alemany ZDF, i amb Marcus Behrens (Duet) per el canal Franco-Alemany ARTE.

El 1989 entra a formar part de la companyia Rui Horta and Friends a Lisboa (Portugal). L’any 1990 col·labora a la conferència de Felix Meritis Foundation a Amsterdam com a assistent de Rui Horta i com a ballarina amb Beppi Blankert i Tom Simons, amb compositors com Louis Andriesen, Thierry de Mey i Harry de Wit.

Un any després entra a formar part de S.O.A.P Dance Theatre Frankfurt, sota la direcció de Rui Horta, amb qui guanyen el 1r premi coreogràfic del Concours International de Bagnolet. Creant la seva primera coreografia.

El 1996 és convidada com a 1a ballarina al Ballet Gulbenkian de Lisboa, on va treballar amb coreògrafs com Ohad Naharin, Mats Ek, Itzik Gallili, Rui Horta, Oscar Araiz, Olga Roriz i Paolo Ribeiro, entre altres. El 1998 torna com a ballarina al S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt.
L’any 1999 és membre del Rui Horta Stage Works a München (Alemanya). Va treballar com a assistent de Rui Horta al Grand têátre de Geneva, Ballet Gulbenkian, Staatstheater Gärtnerplatz München, Stadttheater Dortmund, Stadttheater Saarbrücken, Stadttheater Linz, etc.

L’any 2000 balla per la cia de Russel Maliphant a Londres. El mateix any crea amb Peter Mika, la seva pròpia companyia de dansa, CobosMika Company, amb un repertori de més de 20 creacions.

La pedagogia de la dansa ha estat sempre un aspecte clau en la trajectòria de l’Olga Cobos i de CobosMika Company.

Des del seu retorn a Palamós l’any 2004 ha lluitat per introduir la dansa al territori a través de l’educació amb l’objectiu d’oferir una formació de qualitat descentralitzada a professionals i, alhora, donar la mateixa oportunitat a les persones que desitgen acostar-se a aquest art com a amateurs, oferint-los la possibilitat de desenvolupar les seves capacitats creatives i la seva sensibilitat artística.